Kundesenter
Kontaktinformasjon

Besøks- og postadresse
Elutstyr AS, Moldegårdsveien 5, 6415 Molde.
Telefonnummer
4666 8634 (Mail vil normalt bli prioritert foran SMS).
Organisasjonsnummer
996 847 187
Åpningstider
Man-fre: 10-17, Lør: 10-16
Frakt og levering

Fraktkostnader
Frakt er alltid gratis hos Elutstyr, på alle varer! Når man velger alternativet "gratis frakt" så sender vi alltid med rimeligste fraktmåte. Varer under 350 gram sendes normalt som brevpost, mens større og tyngre sendinger sendes som postens servicepakke såfremt sendingen ikke sendes fra eksternt lager.
For mer informasjon om postens sendingsmåter se posten.no. Du kan også hente varer i vår butikk i Molde. Vi holder til i Moldegårdsveien 5 ved Amfi Roseby. Se kart eller gatevisning.
Leveringstid
Alle lagervarer sendes normalt samme eller påfølgende dag så lenge ikke annet er oppgitt på produktsiden og såfremt bestillingen er gjort med bankkort eller faktura. For noen få produkgrupper, typisk lerret/projektorer enkelte større gulvhøyttalere/høttalerpakker/hjemmekinosystemer sendes varene ofte direkte fra våre leverandørers lager. I disse tilfellene leveres varen normalt innen tre virkedager til frakselskapet.
Oppgitte leveringstider er alltid leveringstider fra oss til fraktselskap. Ingen leveringstider er bindende på noen som helst måte og er kun veiledende. Forsinkelser kan skje.
Når sendingen står som levert på din kundekonto betyr dette at varen er pakket og lagt klar til henting hos oss av fraktselskapet. Normalt blir pakker som er ferdigpakket hos oss innen kl 15:00 registrert innlevert hos fraktselskapet etter kl 19:00 samme dag. Hvis varene er pakket etter kl 17:00 vil de mest trolig ikke være innregistrert før etter kl 19:00 neste virkedag. Hvis du vil ha varene innen en bestemt dato anbefaler vi alltid å ta kontakt med oss først, så vi kan sjekke om hele ordren kan leveres innen ønsket leveringstid.
Feil eller mangler
Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting / omlevering, prisavslag / heving av kjøp) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen i utgangspunktet to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av reklamasjonen hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner vil Elutstyr bære alle kostnader forbundet med kjøpet og i de fleste tilfeller dekke returfrakt. Hvis varens mangler viser seg å være selvforskyldt kan Elutstyr laste kunden for ekstra utgifter i form av utlangte fraktutgifter og tidsforbruk ved sjekk av varen.
Skadet sending
Hvis varen(e) blir skadet under transport må du ta vare på all emballasje samt produktene og levere sendingen hos Posten. Hvis den ble levert av et annet fraktselskap, så må du kontakte fraktselskapet som leverte sendingen snarest. Du skal ikke signere for sendingen hvis den har en synlig skade på utsiden som krever nøyere sjekk uten å få anmerket at den er skadet når den utleveres. Hos Posten får du et skadeskjema som må fylles ut. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Elutstyr. Skadede sendinger skal aldri returneres til Elutstyr uten å ta kontakt med Elutstyr eller fraktselskapet først. I disse tilfellene kan man risikere å ikke få erstattet varen.
Retur, service og garanti

Retur og reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel på varen må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. I alle reklamasjonssaker følger Elutstyr forbrukerkjøpsloven av 21. juni nr 34-2002.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for privatkunder og for varer og enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (Elutstyr har 45 dagers åpent kjøp på nettsalg/angrefrist). For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Eventuell returforsendelse må betales av kunden. Kunden har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til kunden det kunden har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema eller digitalt i form av mail/messenger etc. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet. Angreretten gjelder ikke for CD-plater, Blu-ray, DVD-plater og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.
Kjøpsbetingelser

Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Elutstyr til forbrukere.
Definisjon av parter
Selger er: Elutstyr AS, Moldegårdsveien 5, 6415 Molde. Kjøper er: den personen eller virksomheten som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Hvis produktets pris avviker i stor grad fra hva som er vanlig ellers i markedet og tydelig kan defineres som feilprising (f.eks et siffer for lite), skrivefeil etc. og vil gi Elutstyr AS vesentlig tap vil vi forbeholde oss retten til å kansellere ordren eller kontakte deg for å finne en hensiktsmessig løsning. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når vi mottar din bestilling vil vi bekrefte ordren og sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den og undersøk om ordebekreftelsen for eventuelle feil du kan ha oversett.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi gjør alt vi kan for å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Priser
Alle priser til privatkunder er inklusiv merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift. For disse salgene bør kundene kontakte oss på forhånd.
Betaling
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort, faktura eller finansiering. Uavhentede og ikke-betalte postoppkravspakker vil bli belastet et gebyr på kr 300 + reell frakt tur/retur av gjeldene ordre for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel bli sendt til inkasso.
Levering og forsinkelser
Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si til du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktetene er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake eller heve avtalen.
Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk også om produktene har blitt skadet under transporten eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Personopplysninger
Når du handler hos oss oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnr. og e- postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Kortnummer eller personnummer er ikke tilgjengelig for eller blir oppbevart av Elutstyr eller Elutstyrs medarbeidere men lagres av tredjepart med elektronisk utstyr og software for å beskytte denne informasjonen på en sikker måte.
Salgspant
Elutstyr AS har salgspant i den leverte varen inntil denne er betalt i sin helhet.
Force majeur
Er Elutstyr forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Komplett fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Forbehold
Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende i noen få tilfeller.
Copyright
Alt innhold på disse nettsidene er Elutstyr sin eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Elutstyr AS. Våre godkjente forhandlere får bruke all informasjon av produkter de forhandler i sitt foretak uten annet samtykke fra oss.
Endring i vilkårene
Elutstyr forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.